2012-05-15

Sex för första gången

Sexdebuten har något magiskt över sig, i alla fall för mig. Jag kände mig som en annan människa efter att jag haft sex. Innan det hände var jag orolig för att någon skulle tro att jag var oskuld och efteråt föreföll det som en fullständigt irrelevant fråga.

Vägen fram till sexdebuten är olika för alla, här kan jag inte hjälpa dig. Men jag har några råd för själva tillfället.

  • Bli inte besviken om allt inte blir perfekt. Sex är en träningssak, man blir bättre med övning, och det finns inget sätt att öva i förväg.
  • Var snäll. Din partner vill ha dig, uppskatta det.
  • Bli inte gravid. Planera ditt första barn bättre än så här.
  • Skydda dig och din partner. Använd preventivmedel och byt några ord om det innan ni sätter igång. Är det för svårt, så är du inte mogen att ha sex.
  • Skvallra inte om det. Det är ett svek att lämna ut detaljer om din partner till andra.